ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Έχει διαπιστωθεί τα τελευταία χρόνια μια άνοδος στο πλήθος των γυναικών που αποφασίζει να ασχοληθεί με την αίθουσα που βρίσκονται τα βάρη.

Κάπου εκεί όμως τελειώνουν και τα θετικά σημάδια, μιας και το διαδύκτιο είναι γεμάτο με ελλιπής ή ακομά και λανθασμένες πληροφορίες γύρω από αυτό το θέμα. Οι  ίδιες προκαταλήψεις, φοβίες και μύθοι συνεχίζουν να υπάρχουν και να διαιωνίζονται και δεν ‘αφήνουν’ τις γυναίκες να γυμναστούν όπως πρέπει έτσι ώστε να έχουν κάποια απτά αποτελέσματα στο σώμα τους.

Ποιοί όμως είναι οι μύθοι που δεν λένε να πεθάνουν και συνεχίζουν να πιστεύουν οι γυναίκες χωρίς να υπάρχει κάποιο επιστημονικό υπόβαθρο που να τους υποστηρίζει …

  1. Τα πολλά κιλά σε φουσκώνουν/ πρήζουν

 

Ο κυριότερος μύθος , που χάρη στο γυναικείο bodybuilding , δεν λέει να πεθάνει και μάλλον θα συνεχίσει να υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμα. Οι γυναίκες δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι μια τέτοια σωματική διάπλαση είναι απίθανη να συμβεί χωρίς την λήψη αναβολικών  και αυτό γιατί  οι γυναίκες διαθέτουν μόλις το 7% της τεστοστερόνης που έχουν οι άντρες. Πόσοι άντρες αλήθεια υπάρχουν στα γυμναστήρια που είναι φουσκωτοί σε αντιαισθητικό σημείο?

 

  1. Οι γυναίκες δεν πρέπει να γυμνάζονται σαν τους άντρες

 

Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψιν, όπως η κατασκευή του σώματος που σε ορισμένα σημεία διαφέρει ανάμεσα στα 2 φύλα,επίσης σημαντικός παράγοντας είναι αν η γυναίκα είναι έγκυος , αν βρίσκεται σε έμμηνο ρύση ή σε εμμηνόπαυση. Από κει και πέρα οι βασικές αρχές και η βασική φιλοσοφία στα βάρη είναι ίδια σε όλους. Πολυαρθρικές ασκήσεις , προοδευτικότητα στα βάρη και θαύματα αρχίζουν να συμβαίνουν.

 

  1. Χρειάζεται μόνο διάδρομος για να χάσεις βάρος

 

Όχι τόσο μύθος όσο ημίμετρο για την επίτευξη του στόχου. Σίγουρα ο διάδρομος θα βοηθήσει στο κάψιμο θερμίδων, αλλα χρειάζονται τα βάρη για το χτύσιμο μυών και χρειάζοται ο μυϊκός ιστός γιατί, σύμφωνα με έρευνες, καίνε θερμίδες μέχρι και 30 φορές πιο γρήγορα από το λιπώδη ιστό.

 

  1. Λίγα κιλά πολλές επαναλήψεις

 

Με τον φόβο ότι θα φουσκώσουν , θα γίνουν σαν άντρες οι γυναίκες δεν είναι διατεθιμένες να σηκώσουν πολλά κιλά. Έχοντας διαβάσει και ακούσει τα οφέλη της άσκησης με βάρη, απλά σηκώνουν βάρη με ατελείωτες επαναλήψεις, χωρίς να καταλαβαίνουν ότι με το να σηκώνεις τα ίδια κιλά ,χωρίς να σου παρέχουν κάποιο είδος αντίστασης, το σώμα δεν προσαρμόζεται  και δεν αλλάζει.

 

  1. Τοπικό χάσιμο λίπους

 

Δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι μπορεί να επιτευχθεί τοπικά χάσιμο λίπους. Δεν γίνεται να ‘κάψεις’ σε συγκεκριμένα σημεία το λίπος, βασικά γιατί το λίπος δεν καίγεται, οπότε το να γυμνάζεις μια μικρή περιοχή για να χάσεις τοπικά λίπος δεν βοηθάει. Αντ’ αυτού πολυαρθρικές ασκήσεις με σκοπό την μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, ισορροπημένη διατροφή και να κινείστε περισσότερο στην καθημερινότητα σας.

 

Εν κατακλείδη έχουμε και λέμε:

Αυξήστε τα βάρη, ελλατώστε τις επαναλήψεις. Θα κάνετε και λιγότερο χρόνο άσκησης και θα δείτε και αποτέλεσμα στο σώμα σας.

 

ΥΓ. Ό,τι προπόνηση επιλέξετε να κάνετε πρέπει :
α)να συνοδεύεται με μια σωστή διατροφή για καλύτερα αποτελέσματα και

β) κάθε σας προπόνηση πρέπει να συνοδεύεται από καποιο είδος πρόκλησης των μυών, να «ξυπνήσουν» και να αναπτυχθούν, το να κάνεις 2 σετ από 30 επαναλήψεις στο μχν των προσαγωγών διαβάζοντας περιοδικό δεν θεωρείται επαρκής άσκηση!

 

Στην τελική , αλλάξτε για 2 μήνες προπονητικό πλάνο και γυμναστείτε με περισσότερα βάρη και λιγότερες επαναλήψεις και αν δείτε ότι το σώμα σας αλλάζει άσχημα και μετατρέπεται σε αντρικό σταματήστε και γυρίστε στις παλιές σας συνήθειες.

 

ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ

Share this Post